Etický kodex
Družstvo Julnam ctí hodnoty jako jsou svědomitost, preciznost,
loajálnost a odpovědnost při údržbě a ochraně svěřeného majetku. Lpíme
na dodržování platných zákonů, jakož i na profesionální jednání našich
zaměstnanců a dodavatelů.
Rádi bychom, aby tento etický kodex předcházel konfliktním situacím a dával odpovědi na otázky dříve, než budou položeny.
- Dodržování pravidel
Řídíme se platnými právními předpisy, normami a interními předpisy.
Dbáme na to, abychom vždy postupovali v souladu s nimi a tím přispívali k
budování dobrého jména firmy.
- Korupce a nečestné obchodní praktiky
Družstvo Julman se staví proti všem formám korupce včetně vydírání a
úplatkářství. Netolerujeme nabízení nebo přijímání darů či jiné formy
úplatku, které by mohly jakkoliv ovlivnit obchodní jednání.
Naši zaměstnanci dodržují platné zákony a neuznávají dohody, které by
nečestným způsobem narušovaly obchodní rozhodování. Naši zaměstnanci
nesmějí nabízet nebo čerpat žádná zvýhodnění, která by byla nad rámec
slušného a férového jednání.
- Střet zájmů
Jsme si vědomi faktu, že se naši zaměstnanci mohou ocitnout v situacích,
kdy existuje riziko střetu osobních zájmů se zájmy Družstva Julman.
Nastane-li tato situace, je nutné informovat svého nadřízeného, který
vyhodnotí možná rizika. Každý potencionální střed pečlivě analyzujeme.
Dojdeme-li k závěru že se jedná o střet zájmů je postupováno dle platné
legislativy a interních předpisů zabývající se touto problematikou.
- Chování a osobní vystupování
Všichni naši zaměstnanci jsou povinní respektovat své nadřízené a kolegy
dle zásad vzájemné důvěry a spolupráce. Stejně tak při jednají se
zákazníky, dodavateli či třetími osobami jsou naši zaměstnanci povinni
jednat korektně a s respektem. Každý jednotlivec má právo vyjádřit svůj
názor bez ohledu svou funkci či postavení. K případným problémům či
názorovým střetům je přistupováno s respektem a je kladen důraz na
nalezení konsenzu v zájmu a spokojenosti všech zúčastněních. Naši
zaměstnanci si uvědomují, že navenek zastupují Družstvo Julman, a ne své
osobní zájmy.
- Lidská práva a diskriminace
V naší firemní kultuře je pevně zakotven respekt všech osob ve smyslu
práv a rovnosti bez rozdílu rasy, pleti, pohlaví, věku, jazyka,
náboženského vyznání, politického nebo jiného smýšlení, národního nebo
sociálního původu. Respektujeme důstojnost, soukromí a osobnost každého
jedince. Družstvo Julman u svých zaměstnanců netoleruje žádnou formu
diskriminace a nerovné zacházení se zákazníky, dodavateli, kolegy či
partnery.
- Interní komunikace a nakládání s informacemi
Veškeré informace, které získávají naši zaměstnanci v rámci interní
komunikace, jsou považovány za citlivé a třeba s nimi tak zacházet.
Zaměstnanci nesmějí tyto informace využít pro vlastní účely nebo je
poskytnout třetím osobám, nepovoluje-li interní předpis.
- Ochrana dat
Ctíme soukromé, firemní i duševní vlastnictví. Data a osobní údaje,
která nám sdělí obchodní partneři či je získáme od třetích stran, jsou
důvěrná a vztahuje se na ně povinnost utajení. S těmito daty mohou
nakládat pouze kompetentní zaměstnanci. S daty je nakládáno s náležitou
péčí, a pří práci s nimi je postupováno dle příslušné legislativy
zabývající se oblastí ochrany dat.
- Bezpečnost práce
Všichni naši zaměstnanci jsou povinni dbát podle svých možností o svou
vlastní bezpečnost, o své zdraví i o bezpečnost a zdraví fyzických osob,
kterých se jejich jednání bezprostředně týká. Znalost základních
povinností vyplývajících z právních předpisů, zásad BOZP a požadavků
našich partnerů k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci je
nedílnou a trvalou součástí kvalifikačních předpokladů našich
zaměstnanců.
- Odpovědnost
Všichni naši zaměstnanci jsou vedeni k dodržování obsahu tohoto
morálního a etického kodexu. Zásady a pravidla, které jsou obsaženy v
tomto kodexu, jsou neodmyslitelnou součástí naší firemní kultury a tvoří
hodnotové pilíře Družstva Julman.